5 клас

25 травня 2020

                                  Птахи Вінниччини
 

Практична робота: "Досліджуємо екологічні проблеми своєї області"

Ознайомтеся із рослинами своєї місцевості.




21 травня 2020

Продовження. Заповідники, заказники, національні парки, їхнє значення для збереження природи на Землі




18 травня 2020

Заповідники, заказники, національні парки, їхнє значення для збереження природи на Землі




14 травня 2020

Охорона природи. Червона книга України





11 травня 2020

Екологічні проблеми та шляхи їх розв'язання

07 травня 2020

Людина - частина природи.

Зв'язок людини з природою



 

04 травня 2020

Тема уроку: "Роль природних екосистем"


     Усі екосистеми, що є в природі, різноманітні за розмірами та складом живих істот і тіл неживої природи. Але головне, що їх об’єднує, - це перетворення енергії та забезпечення безупинного колообігу речовин. Завдяки наземним і водним екосистемам на нашій планеті підтримується відносно сталий склад повіт і вміст води, триває життя. Природні екосистеми є складовою середовища життя людини, яка навчилася створювати для своїх потреб штучні екосистеми й підтримувати їхнє існування.
  Ліс - це потужний «виробник» кисню і «поглинач» вуглекислого газу. Тож його можна назвати справжніми «зеленими легенями» планети. А ще крони дерев і кущів затримують шкідливі гази та пил, сприяючи очищенню атмосфери. Ліс - це також домівка багатьох живих організмів, джерело продуктів харчування: ягід, горіхів, грибів. З деревини людина виготовляє різний будівельний матеріал, меблі, папір, тканини, ліки тощо. Мандруючи лісовими стежками з кошиком для грибів або фотоапаратом, людина отримує величезне естетичне задоволення. Чисте лісове повітря лікує захворювання дихальних шляхів, а тихе шелестіння листя і спів пташок заспокійливо впливають на нервову систему. Тобто ліс має неабиякий оздоровчий вплив на людину.
   Степи, луки, полонини людина використовує для випасання худоби і заготівлі сіна.
  Екосистеми прісних водойм (річок та озер) є джерелом питної води та води для зрошення полів і садів. їхні мешканці - риби, краби, раки, молюски - цінні продукти харчування. Річки та озера використовують для перевезення пасажирів і вантажів. На березі річок та озер влаштовують бази відпочинку, а також спортивні й туристичні табори.
  Болото - це теж природна екосистема з рослинним і тваринним світом, що пристосувався до умов надмірного зволоження.
 Наприклад, дуже добре почувається на болоті мох сфагнум. Саме відмерлі рештки цього моху утворюють торф. Його використовують як паливо та органічне добриво. Тут збирають ягоди, зокрема журавлину і морошку.




30 квітня 2020

Сьогодні ми працюємо за параграфами 43, 44. Тема уроку :
"Чинники живої природи. Екосистеми"

































27 квітня 2020

      Перед початком вивчення нового матеріалу працюємо за посиланням, яке буде надіслано    27 квітня о 10.00. Працюємо 15 хвилин по темі:"Грунт, як середовище життя". А далі, вивчення нової теми.

Тема уроку: "Взаємозв'язки між організмами. Співіснування організмів".














23квітня 2020

Грунт, як середовище життя

Діти, сьогодня ми працюємо за параграфом 42. Але спочатку працюємо за посиланням.
















16 квітня 2020

        Діти, сьогодні працюємо за параграфами  40 та 41

Наземно - повітряне та водне середовище та їх мешканці















Наземно – повітряне середовище

Запитання 1   Вкажіть основні середовища життя організмів

А. наземно-повітряне   Б. водне    В. грунтове  Г. повітряне   Д. водяне

Е. підземне    Є.організми, як середовище існування

Запитання 2  Оберіть ряд, у якому вказані лише мешканці наземно- повітряного середовища:    А. журавель, лелека, олень, кріт    Б. олень, соловей, лелека, лисиця, ромашка

В. журавель, стриж, ромашка, сліпак, кріт      Г. півень, миша, сліпак, конвалія, голуб

Запитання 3   Як живі організми пристосувалися до зміни тепла і вологи у наземно- повітряному середовищі:  А. посилене випаровування води листками рослин

 Б. міграції птахів у теплі краї

 В. більшість тварин наземно-повітряного середовища мають добре розвинені органи зору

 Г. листопад

Запитання 4   Які існують пристосування до зміни освітлення в наземно-повітряному середовищі існування:

А. більшість тварин наземно-повітряного середовища мають погано розвинені органи зору

Б. більшість тварин наземно-повітряного середовища мають добре розвинені органи зору

 Г. у тіні листки розташовуються вертикально

 Д. рослини спрямовують листки в сторону світла

Е. у тіні листки розташовуються горизонтально

Запитання 5   Яких чинників неживої природи достатньо у наземно-повітряному середовищі існування:    А. вологи і тепла     Б. повітря і світла

 В. тепла і світла      Г. тепла, світла і повітря

Запитання 6   Світло важливий чинник середовища. Який біологічний процес відбувається лише на світлі?    А. дихання    Б. рух    В. фотосинтез     Г. випаровування води

Запитання 7. Як їжак пристосувався до холодної пори року?

А. мігрує в теплі краї    Б. впадає у сплячку    В. активно полює взимку   Г. змінює забарвлення
Запитання 8  Способи руху тварин наземно-повітряного середовища різні. Оберіть вірні твердження:   А. вуж, гадюка, ящірка повзають за рахунок хвилеподібних вигинів тіла
Б. жаба, заєць, кенгуру стрибають за допомогою сильних і довших задніх кінцівок
 В. кажани, ластівки, пінгвіни літають за допомогою крил, крилоподібних кінцівок
 Г. страус, кінь, собака бігають за допомогою кінцівок
Запитання 9  Виберіть з переліку рослини, що пристосувалися до існування в посушливих місцевостях:   А. кактус   Б.очерет   В.ромашка лікарська  Г.миколайчики приморські
Запитання 10 Оберіть пристосування тварин до наземно-повітряного середовища:
А. для орієнтування розвинені нюх та дотик
Б. добре орієнтування за допомогою органів чуття: зору, слуху, нюху
 В. пристосовані до добового ритму(активні частину доби, іншу відпочивають)
 Г. дихання киснем атмосфери
 Д. недорозвинений зір
Запитання 11   Які твердження вірні щодо впливу освітлення в наземно-повітряному середовищі: А. сокіл добуває їжу у світлий час доби, використовуючи розвинений зір
 Б.папороть світлолюбна рослина
 В. пролісок і ряст розвиваються рано навесні, їм у цей час вистачає світла в лісі
 Г. вовк вночі орієнтується за допомогою слуху і нюху
 Д.сосна росте у затінку
Запитання 12  Оберіть пристосування рослин до життя в тіні:
А. у тіні листки розташовуються горизонтально, так на них потрапляє більше світла
Б. у тіньовитривалих рослин листки видозмінилися до колючок
В. у тіньовитривалих рослин в листках накопичується вода
Г. у тіні листки розташовуються вертикально, так на них потрапляє більше світла











Водне середовище
Запитання 1   У водному середовищі існування провідна роль належить
А. температурі   Б. освітленню    В.тиску
 Г. температурі, освітленню, тиску, газовому складу, солоності води, рельєфу дна
Запитання 2  У водному середовищі коливання температури впродовж доби та року менші, ніж у наземно-повітряному, - Так чи ні?          А. так        Б. ні
Запитання 3  "Світла найбільше у верхніх шарах, кисень розчинений у воді, його вміст значно менший, ніж у наземно – повітряному, значні перепади тиску, вода має різний уміст солей". - Чи характерно це для водного середовища?    А. так       Б. ні
Запитання 4 Які пристосування є характерними для мешканців водного середовища?
А. Зелені рослини ростуть у поверхневих шарах водойм, насіння переноситься водою, багато рослин мають довге гнучке стебло, щоб корені могли досягти дна водойми
 Б. вони літають     В. дихають легенями     Г. мають округлу форму тіла
Запитання 5    Що є пристосуваннями до життя у воді:
А. зябра   Б. обтічна форма тіла  в. наявність плавців та хвоста  Гкінцівки видозмінені в ласти
Запитання 6  Так чи ні - "Під час руху риби кожен плавець виконує свою функцію: хвостовий плавець забезпечує рибам поступальний рух, спинні та анальний плавці надають тілу стійкості, грудні і черевні відіграють роль керма на поворотах, за їхньої допомоги риба рухається вперед"     А. так    Б. ні
Запитання 7   Вкажіть особливості водного середовища життя:
А. Світло проникає на великi глибини;
 Б. Має різний вміст солей;
 В. Незначне коливання температур;
 Г. Світло зосереджене у верхніх шарах водойм; 
 Д. Значне коливання температур;
 Е. Збільшення тиску зі збільшенням глибини.
Запитання 8. Виберіть ряд мешканців водного середовища:
А. дельфін, морська зірка, сом, краб    Б. тюлень, жаба, крокодил, качка
 В. бобер, борсук, морж, тюлень   Г. акула, лелека, слон, пінгвін
Запитання 9    Оберіть ряд водних рослин:
А. латаття, рогіз, малина, шипшина   Б. глечик, латаття, яблуня, рогіз
 В. глечик, латаття, рогіз, стрілолист     Г. латаття, рогіз, стрілолист, троянда
Запитання 10    Вода на відміну від повітря
А.  нагрівається та охолоджується повільніше
Б. охолоджується швидко, а нагрівається повільно
В. нагрівається та охолоджується швидше
Г.  охолоджується повільно, а нагрівається швидко
Запитання 11   Молекула води складається з атомів:
А. Гідрогену    Б. Нітрогену    Г. Оксигену    Д. Карбону
Запитання 12    Органи дихання у водному середовищі:
А.Легені     Б. Зябра    В. Шкіра
Запитання 13  Які живі організми мешкають у морях
А.дельфіни   Б. амеба   В.лангусти     Г. медузи
Запитання 14   які органи дихання мають риби, раки
А. трахеї    Б. легені    В. зябра   Г. бронхи
Запитання 15  чим дихають жаби
А. шкірою     Б. зябрами    В. легенями    Г. трахеями
Запитання 16   яка тварина на суходолі доволі не поворотка, а у воді дуже спритна і швидка
А. бобер    Б. жаба   В. тюлень    Г. морж
Запитання 17  Діапазон температури води в більшості водойм
А. від +20    Б. до +5 С    В. . від +55    Г.  до -88 С
Запитання 18   Світло проникає на глибину    А. 1 км    Б. 500 м    В. 2 км
Запитання 19  Укажіть, яка тварина не належить до мешканців водного середовища
А. Кит    Б. Гадюка    В. Бобер    Г. Тюлень



13 квітня 2020


"Середовище життя. Чинники середовища. 


Вплив на організм чинників неживої природи


 Вода і тепло в житті організмів. Періодичні зміни умов середовища"

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: ОПРАЦЮВАТИ  ПАРАГРАФИ 38, 39





















    Діти, якщо ви уважно опрацювали матеріал у підручнику  параграф 38      "Середовище життя. Чинники живої і неживої природи: світло, повітря", переглянули презентації, то вам буде легко виконати тести:

1. Що таке середовище життя?
А. Усе, що оточує організм і впливає на нього
Б) Здатність організмів шукати безпечне місце проживання
В) Це чинники неживої природи
2. Серед планет Сонячної системи тільки Земля населена організмами  А) Так   Б) Ні
3. Чинники середовища- це...
А)Вплив людської діяльності на розвиток організмів
Б)Умови навколишнього середовища, що впливають на організми
4. До чинників середовища належать...
А) Чинники неживої природи, чинники живої природи
Б)Чинники неживої природи, чинники живої природи, вплив діяльності людини
5. Який чинник середовища впливає на поширення організмів від екватора до полюсів 
 А. кисень    Б. волога    В. світло    Г. тепло
6. Укажіть ряд організмів, тільки мешканців грунтового середовища життя:
А.исиця, вовк, ховрах     Б. кіт, рогіз, дощовий червь як
 В. личинка хруща, кріт, бульбочкові бактерії    Г. сліпак, мухомор, зозуля
7. Укажіть організми, які живуть і у наземно-повітряному, і у водному середовищі
А. жаба, крокодил   Б. медуза, дельфін   В. латаття, проліска   Г. карась, жук-плавунець
8. До чинників неживої природи відносять: А
.бактерії   Б. гриби   В. повітря   Г. олень
9. До живої природи відносятся: А.зорі    Б. вода   В. плісняві гриби    Г. повітря
10. До діяльності людини відносять:  А. зниження температури    Б. вологість повітря
 В. випаровування води    Г. вирубування лісів
11. Сукупність організмів, які живуть на одній території - це:
А. родина   Б. угрупування   В. ліс    Г. степ
12.  Капуста → зайчик→лисичка. Ці зв'язки називають:
А.харчові зв'язки    Б. поведінкові зв'язки   В. степові зв'язки   Г. городній ланцюг
13. Оберіть з переліку приклад шкідливих взаємозв'язків:
А. білка →лось    Б. верба→гриб трутовик   В. соя →бульбочкові бактерії   Г. дуб→конвалія
 14. Захисні пристосування (2 правильні)
А. у шлунку корови живуть бактерії    Б. кропива має жалкі волоски   В. забарвлення ящірки
Запитання 6
15. Згадайте парк або ліс. Які рослини утворюють у ньому верхній ярус? (3 правильни)    А. каштан   Б. шипшина    В. бузок   Г. тополя   Д. кульбаба
 Е. пирій   Є береза   Ж.  подорожник

Продовження  "Вода і тепло в житті організмів.
Періодичні зміни умов середовища"

















Діти, якщо ви уважно опрацювали матеріал у підручнику  параграф 38      "Середовище життя. Чинники живої і неживої природи: світло, повітря", переглянули презентації, то вам буде легко виконати тести:

12 запитань
1.      Від спекотних променів Сонця рослину захищає
А. Зелене забарвлення     Б. Посилене випаровування води листками
 В. Вітер    Г. Склад ґрунту
Запитання 2
2.      Від спекотних променів Сонця тварину захищає:
А. Швидкий рух    Б. Виділення поту  В. Колір шкіри   Г. Розмір кінцівок
3. Пристосуванням кактуса до життя у посушливій місцевості є:
А. Щоб менше випаровувати води, листки перетворилися на колючки
 Б. Має надзвичайно довге коріння, понад 10 метрів
 В. Зелене забарвлення     Г. Великі розміри
4.      Яка з цих рослин поширює своє насіння без допомоги вітру?
А. Кульбаба    Б. Клен   Г. Лопух    Д. Сосна
5.  Як зайцю легше бігти, враховуючи будову його кінцівок?
А. На гору    Б. З гори     В. В бік      Г..По рівнині
6. Не дихають зябрами      А. Акули    Б. Раки    В. Дельфіни    Г. Судак
7. Чому шерсть і пір'я тварин водойм не змочується водою
А. Дуже щільно прилягає до тіла     Б. Ці тварини швидко плавають
 В.Вкриті жиром         Г. Мають високу температуру тіла
8. Яке значення має свічення органів у придонних організмів?
А. Приманка для здобичі     Б. Освітлює шлях тварині
 В. Допомагає побачити оточуюче середовща    Г. Щоб організм помітили
9. Яке з пристосувань не характерне для організмів, що живуть у наземно - повітряному середовищі?        А. Гострий слух       Б. Гарний зір
 В. Мають кінцівки, пристосовані для бігу і стрибків
 Г. Мають кінцівки з перетинками між пальцями
10  Насіння якої рослини має пристосування для поширення водою - водонепроникні порожнини, заповнені повітрям:        А. Рогіз    Б. Кульбаба   В. Пирій    Г. Дика груша
11. До організмів наземно-повітряного середовища не належить?
А. Олені    Б. Лелеки    В. Кенгуру      Г. Карась
12. Яке з пристосувань не важливе для організмів водного середовища?
А. Обтічна форма тіла   Б. Наявність зябер   В. Наявнісить плавців
Г. Наявність перетинок між пальцями


 9 квітня 2020    Тема  уроку :  "Бактерії"

      Доброго дня, діти. Сьогодні ми працюємо над темою: «БАКТЕРІЇ».
      Пропоную переглянути презентації і виконати тести. 
      Відповіді очікую 16.04.2020 до 18.00. Бажаю успіхів.













    Діти, якщо ви уважно опрацювали матеріал у підручнику, параграф 37 "Бактерії", переглянули презентації, то вам буде легко виконати тести:

12 запитань     1.  Гриби - це....:
А. самостійна група організмів      Б. представники світу Рослини
В. представники світу Тварини
2.  У клітинах грибів немає:         А. ядра     Б. клітинної стінки      В. хлоропластів
3. Плодові тіла грибів складаються з:   А.  гіфів     Б. спор        В. тканин
4. Гриби можуть зростати:
А. у грунті       Б. в середині іншого організму      В. в усіх перелічених вище умовах
5. Плодове тіло шапинкового гриба - це...
А. шапинка й ніжка     Б. шапинка, ніжка й грибниця     В. ніжка й грибниця
6. Гриби відносяться до
А. автотрофів    Б. гетеротрофів     В. усі варіанти правильні
Запитання 7
https://naurok-test.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/234554/214734/672471_1586780196.jpg
7.Познач правильне твердження:
1. Бактерії живуть тільки в пустелях і у льодах Північного полюсу
2. Бактерії живуть всюди: у воді, землі, повітрі та, навіть, в організмі людини.
3. Бактерії живуть тільки в організмі людини
Запитання 8
https://naurok-test.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/234554/214734/111264_1586780200.jpg
8.Виберни правильне твердження
Щоб уникнути захворювань , які спричиняють бактерії, треба
1. Нічого не робити    2. Дотримуватися особистої гігієни , мити перед вживанням овочі , фрукти.
 3.Достатньо тільки мити руки
Запитання 9
https://naurok-test.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/234554/214734/417353_1586780205.jpg
Слово "бактерія" з грецької мови перекладаються,як:
1. Маленький організм    2. Паличка    3. Мікроскопічний організм
10. Обери найбільш повну відповідь.
Бактерії, як живі організми :      1. Дихають, живляться, вмирають.
 2. Дихають, живляться, ростуть , вмирають.
 3.Дихають, живляться, ростуть , розмножуються , вмирають.
11. .Бактерії живляться : 1. Сонячною енергією.  2. Рештками рослин, тварин. 3. Рослинами.
Запитання 12 Продовжи твердження

https://naurok-test.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/234554/214734/773287_1586780213.jpg 

Бактерії називають "санітарами" природи тому, що вони:
1. Білого кольору.      2.Використовуються у медицині.    3. Очищають воду, грунт від забруднення.
Матеріали використані з Інтернету  та освітянського проєкту "На Урок"


Домашнє завдання параграф 37    

6 квітня 2020

    Доброго дня, діти. Сьогодні ми працюємо над темою: «Різноманітність організмів».
    Пропоную переглянути презентації і виконати тести.   
    Відповіді очікую 09.04.2020 до 18.00. Бажаю успіхів.
    Домашнє завдання параграфи 34, 35, 36   











    Діти, якщо ви уважно опрацювали матеріал у підручнику, переглянули презентації, то вам буде легко виконати тест:

Прізвище__________________________________  клас ______________________
І варіант
1. Жива природа поділена на такі царства:
А) дерев, рослин, грибів, бактерій;
Б) рослин, тварин, грибів;
В) дерев, квітів, грибів, бактерій;
Г) рослин, тварин, грибів, бактерій.
2. Найменша частинка живого організму:
А) орган;           Б) клітина;                 В) тканина
3. Спільна ознака всіх рослин — це:
А) здатність створювати органічні речовини;
Б) живитися готовими органічними речовинами;
В) не залежати від умов середовища.
4. Щоб відрізнити живі організми від тіл неживої природи, слід знати їх...
А) середовище;         Б) розташування;               В) властивості.
5. Сонячне світло — необхідний чинник для такого біологічного процесу, як:
А) дихання;      Б) фотосинтез;
В) виведення з організму перероблених речовин.
6. Які організми використовують для виготовлення кефіру, молочних біопродуктів?
А) Рослини лікарські;       Б) гриби-дріжджі;           В) бактерії.
7. Ґрунтові бактерії гниття...
А) розкладають органічні речовини тварин і рослин;
Б) виділяють кисень в атмосферу;
В) поглинають з повітря вуглекислий газ.
8. Установіть відповідність між назвами грибів та групами, до яких вони належать:
А) білий;                 Б) трутовик;                 В) мухомор;
1) шапинкові їстівні;               2) паразитичні;
3) отруйні;                                 4) плісняві гриби.
9. Установіть відповідність між організмом та групою організмів, до якої він належить:
А) ведмідь;                Б) вовк;                         В) олені;
1) всеїдні тварини;                       2) травоїдні або   рослиноїдні;
3) хижі або   «м’ясоїдні»;              4) тварини- паразити
10. Установіть відповідність між  назвою рослини та її їстівним органом:
А) морква;       Б) соняшник;           В) абрикос;
1) корінь;                     2) насіння;
3) пагін;                       4) плід.
11. Із поданого переліку виберіть гриб, який споживає поживні речовини культурних рослин і виснажує їх:
А) гриб-трутовик;            Б) зонтичний гриб;        В) сажковий гриб.
12. Укажіть ряд, утворений назвами тільки мешканців водного середовища:   А) дельфін, кит, водорості;   
 Б) водомірка, ряст весняний, рогіз;            В) дуб, липа, латаття.
ІІ варіант
1. Головний чинник, який  обумовлює процеси живої та неживої природи,— це:
А) рослини, тварини, гриби, бактерії;
Б) кругообіг води;
В) переміщення повітря;
Г) сонячна енергія.
2. Організм, який складається з однієї клітини:
А) ряска;      Б) амеба;                В) водорість ламінарія.
3. Основа процесів життєдіяльності живих організмів — це:
А) живлення, дихання, ріст;
Б) обмін речовин і енергії;              В) ріст і розмноження.
4. Здатність організмів реагувати на вплив навколишнього середовища — це:
А) подразливість;                 Б) рух;                 В) розмноження
5. Які організми завдяки біологічному процесу виділяють кисень?
А) Бактерії;             Б) зелені рослини;                 В) гриби.
6. Які організми використовують для виготовлення закваски для хліба та напоїв?
А) Рослини лікарські;     Б) гриби-дріжджі;            В) бактерії.
7. Які організми викликають  гниття фруктів, овочів?
А) Плісняві гриби;    Б) гриби-дріжджі;     В) гриби шапинкові.
8. Установіть відповідність між назвами рослин та певними видами стебел, які вони мають:
А) соняшник;            Б) в’юнок;                               В) хміль;
1) прямостояче;                           2) повзуче;
3) витке;                                          4) соковите.
9. Установіть відповідність між організмом та группою організмів, до якої він належить:
А) білий гриб;                              Б) жито;           В) ліщина;
1) їстівні гриби;                           2) культурні рослини;
3) бур’яни;                                   4) чагарники
10. Установіть відповідність між органом рослини та її функцією:
А) корінь;          Б) листок;                В) пагін;
1) фотосинтез;
2) утворення насіння для розмноження;
3) поглинає воду з розчиненими неорганічними речовинами;
4) опора для рослини, рухаються поживні речовини
11. Із поданого переліку виберіть гриб, який є паразитом деревних рослин:
А) сажковий гриб;         Б) зонтичний гриб;             В) гриб-трутовик.
12. Укажіть ряд, утворений назвами тільки мешканців наземно-повітряного середовища:    А) ластівка, калина, яструб;      
Б) глечики, латаття, рогіз;             В) кріт, пальма, кактус.

       2 квітня 2020

"Різноманітність організмів. Рослини"












    Діти, якщо ви уважно опрацювали матеріал у підручнику, переглянули презентації, то вам буде легко виконати тест:




Прізвище___________________________    клас_____
Відповіді підкресліть або виділіть іншим кольором

Запитання 1  Орган, за допомогою якого рослина живиться з повітря
Листок          корінь           квітка       плід
 Запитання 2    Орган, за допомогою якого рослина живиться з ґрунту:
Листок       корінь             квітка                    плід
 Запитання 3     Головна функція квітки             
Живлення          ріст          розмноження             дихання
 Запитання 4     Найменша жива частка, з якої побудований організм
Орган        клітина          листок            молекула
 Запитання 5
Тип рослин, у яких від проростання насінини до утворення нового насіння проходить два роки називають:
Однорічні                дворічні                   трирічні          багаторічні
 Запитання 6    Оберіть з переліку типи рослин за будовою стебла.
Одноклітинні          трави           дерева           кущі
 Запитання 7     Оберіть з переліку однорічні рослини
 цибуля ріпчаста    ромашка лікарська        дуб звичайний               квасоля
 Запитання 8
Як називаються організми, що мають постійну температуру тіла?
Холоднокровні         теплокровні     постійнотемпературні      не існує таких організмів
 Запитання 9       Оберіть з переліку царства живої природи
Трави    рослини    гриби      дерева    тварини    бактерії
 Запитання 10
Оберіть назви груп, на які поділяють багатоклітинних тварин.
 Хребетні    безхребетні   безголові      риби
 Запитання 11       Оберіть з переліку рослиноїдних тварин
Вовк     ведмідь    корова     заєць
Запитання 12    Оберіть з переліку що отримують люди, вирощуючи курей.


 Піря     хутро     яйця     мясо

30 березня 2020 

Тема уроку:  "Організм і його властивості.
Клітинна будова організмів"




Учні  5 – х класів, Перегляньте    відеоролик
 та презентацію,  дайте відповіді на запитання
(відповіді підкресліть)
ЗАПИТАННЯ №1 
Укажіть варіант відповіді, в якому переважають організми.
лисиця, повітря, ялина, сова
комп'ютер, вода, блискавка, білка
береза, зоря, зозуля, лампа
лелека, сніжинка, дощ, пісок
ЗАПИТАННЯ №2 Виділяють такі царства живої природи:
тварини, комахи, риби, рослини
віруси, птахи, кущі, дерева
мікроорганізми, гриби, тварини, земноводні
рослини, тварини, гриби, бактерії
ЗАПИТАННЯ №3 Укажіть варіант відповіді, в якому зазначено властивості організмів.
рух, теплопровідність, колір
розчинність, переміщення, прозорість
живлення, подразливість, ріст
пружність, блиск, твердість
ЗАПИТАННЯ №4 Найменша структурна частина організму – це:
молекула
орган
клітина
тканина
ЗАПИТАННЯ №5 Здатність організму відтворювати собі подібних називається
розмноженням
рухом
ростом
розвитком
ЗАПИТАННЯ №6 Поступове збільшення розмірів, маси організму – це:
живлення
ріст
виділення
розмноження
ЗАПИТАННЯ №7 Здатність організму реагувати на зміни умов середовища – це:
розвиток
виділення
рух
подразливість
ЗАПИТАННЯ №8 Зміни у будові організму та його частин – це:
рух
розвиток
живлення
розмноження
ЗАПИТАННЯ №9 Збільшуваний прилад, який використовують для дослідження клітин організмів:
окуляри
бінокль
мікроскоп
лупа
ЗАПИТАННЯ №10 Найважливіша частина клітини, яка керує життєдіяльністю організму та зберігає спадкову інформацію – це:
ядро
цитоплазма
клітинна мембрана
вакуоля
ЗАПИТАННЯ №11
Процес надходження в організм і засвоєння ним поживних речовин:
дихання
виділення
розвиток
живлення
ЗАПИТАННЯ №12 Дерево – це:
одноклітинний організм
багатоклітинний організм
система органів
об'єкт неживої природи




«На Урок»
Організм і його властивості. Клітинна будова організмів
ПІБ:                                                                                      
Клас:                                                                                      Дата:                           


1.      Укажіть найменшу складову організму рослини

а) орган                                                                                                  б) квітка

в) клітина                                                                                               г) листок

2.      Який ряд утворений лише назвами організмів ?
а)  півень, скеля, очерет                                                                     б) конвалія, оса, карась

в) коник, Сонце, лелека                                                                      г) зозуля, бінокль, пісок

3.      Укажіть ряд, в якому перелічені властивості організмів
а)  звук, блиск, живлення                                                                    б) об'єм, бінокль, пісок

в) муха, Місяць,лебідь                                                                        г) ріст, подразливість, рух

4.      Яка речовина необхідна рослинам для дихання?
а) вода                                                                                                    б) кисень

в) хлорофіл                                                                                            г) вуглекислий газ
5.      За якою ознакою тварини відрізняються від рослин?
а) дають потомство                                                                            б) реагують на  подразнення



в) живляться готовими органічними речовинами


г) утворюють органічні речовини з неорганічних


6.      Які організми забезпечують киснем мешканців нашої планети?
а) гриби                                                                                                  б) хижаки

в) зелені рослини                                                                                  г) рослиноїдні тварини
7.      Жива природа поділена на такі царства:
а) дерев, рослин, грибів, бактерій                                                   б) рослин,тварин, грибів

в) дерев, квітів,грибів, бактерій


8.      Спільна ознака всіх рослин - це:
а) здатність створювати органічні речовини


б) живитися готовими органічними речовинами


в) не залежати від умов середовища
9.      Щоб відрізнити живі організми від тіл неживої природи, слід знати їх ...
а) середовище                                                                                      б) розташування

в) властивості

10.    Організм, який складається з однієї клітини:
а) ряска                                                                                                  б) амеба

в) водорість ламінарія
11.    Основа процесів життєдіяльності живих організмів - це:
а)  живлення, дихання, ріст                                                                б) обмін речовин і енергії

в) ріст і розмноження
12.    Сонячне світло - необхідний чинник для такого біологічного процесу, як:
а) дихання                                                                                            б) фотосинтез

в) виведення з організму перероблених речовин






Немає коментарів:

Дописати коментар